Gaza Oh Gaza...

>> Sunday, November 18, 2012

 
Sedih, geram, marah dan bermacam-macam lagi perasaan bercampur-baur apabila mengikuti perkembangan yang berlaku di Gaza, suatu malapetaka tragis yang diketahui ramai. Menulis entri bagi berkongsi rasa sedih dan simpati yang meruntun jiwa atau sekadar untuk berkongsi rasa marah, maki dan dendam hanya membuang masa dan tidak mendatangkan faedah. Sebaliknya usaha yang proaktif harus difikir dan digembleng bersama demi membela nasib saudara-saudara seakidah kita yang ditindas.
 
 
Senario semasa menunjukkan bahawa kita tidak mampu untuk berperang dan mengangkat senjata memerangi Zionis. Justeru, sudah sampai masanya semua umat Islam meyahut seruan Dr. Yusoff Al Qardawi agar memboikot produk-produk keluaran Israel dan anjing-anjing mereka seperti Amerika dan Britain. Cara ini dilihat paling ampuh dan berkesan untuk kita melumpuhkan ekonomi mereka. Biar mereka merasai bahang kekuatan kita. Kita tukarkan buih-buih di lautan menjadi gelombang Tsunami yang membinasakan mereka.

Kita sama sekali takkan mati kebuluran atau menjadi papa kedana hanya kerana kita tidak membeli atau pun menjual produk mereka lantaran masih banyak lagi pilihan produk tempatan dan keluaran muslim yang boleh kita gunakan. Harus diingat bahawa hasil keuntungan produk keluaran Israel yang kita beli akan digunakan untuk menindas dan membunuh rakyat Palestin khusunya penduduk Gaza yang tidak berdosa. Seolah-olah kita menyumbangkan saham untuk membunuh saudara kita sendiri.
 
 
Usahlah terlalu mencemuh atau memaki hamun pemimpin-pemimpin dunia Arab kerana hakikatnya kita sendiri tidak bersatu-padu dan berpecah belah. Pupuklah perpaduan dan elakkan persengketaan agar kita dapat berdiri teguh sehingga tidak dapat dipijak-pijak oleh musuh-musuh Islam dengan sewenang-wenangnya. 

Pugarkan kembali rantaian-rantaian doa, semarakkan semula izzah qunut nazilah dan lain-lain amalan beserta tawajjuh sebulat-bulatnya ke hadrat Allah dan seikhlas mungkin untuk saudara kita di luar sana agar sentiasa tabah mengharungi segala mehnah dan tribulasi serta diberi pertolongan oleh Allah SWT. Semoga suatu hari nanti kita akan beroleh kemenangan yang hakiki. Takbir!!!

0 comments:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP